COP – Centrum outdoorových programů
Branding a vizuální identita
Společnost Centrum outdoorových programů (zkráceně COP) během 25 let existence realizovala stovky programů a prázdninových táborů pro žáky základních a středních škol i prázdninových i vzdělávacích akcí pro pedagogické pracovníky. V pestré nabídce zážitkových aktivit si na své přijdou firemní kolektivy stejně jako zájemci z řad veřejnosti.
Redesign loga
Dlouhá léta COP reprezentovala značka s ústřední postavičkou v radostném výskoku. V pravém slova smyslu však nikdy neexistoval brand book anebo logomanuál. Na lámání chleba došlo v momentu, kdy byla z administrativních a organizačních důvodů založena dceřiná společnost s. r. o. s koncesí cestovní kanceláře.
Hravý vizuál plný barev
Veškeré aktivity a zážitkové programy se odehrávají v přírodě. Základní elementy, tedy slunce – voda – kopce ve zjednodušené podobě tvoří také základní prvky redesignované postavičky v logu.
Základní barvou je zelená na okrovém podkladu. V tomto provedení jsou zpracovány merkantilní tiskoviny společnosti.
Nejpočetnější skupinou účastníků akcí jsou však děti a koneckonců početný tým instruktorů COPu tvoří mladí lidé. Proč se tedy vzdát barev a hravé kreativity? Spolu s paletou doplňkových grafických elementů máme k dispozici prakticky neomezené množství variant vizuálů, které najdou uplatnění na autech, vlajkách, oděvech a v řadě dalších aplikací.
OUTDOOR & TRAVEL
Rok 2020 byl pro subjekty v cestovním ruchu katastrofou. Trh opustily desítky cestovních kanceláří. Jednou z mála, které nově žádaly o koncesní listinu byla COP TRAVEL.
Po řadě pracovních porad padlo zásadní rozhodnutí navrhnout koncept jednotného vizuálního stylu tak, abychom s novou firmou maximálně využili synergických efektů nabídky aktivit v tuzemsku a zážitkových programů v zahraničí. Základní barevnost loga doplnila modrá varianta určená právě pro merkantilní tiskoviny a web cestovní kanceláře.
Klíčové vizuály
Vizí Centra outdoorových programů je poskytovat svým klientům netradiční a ojedinělé zážitky v rámci pečlivě připravených programů v několika rekreačních areálech na Vysočině a prověřených lokalitách ve Slovinsku.
Hlavní přidanou hodnotou je důraz na velice osobní přístup k účastníkům, což ve výsledku přináší efekt celkově nezapomenutelného zážitku bez ohledu na to, jaké aktivity tvořily vlastní program.
Jednoduchý slogan ve spojení s emotivními fotografiemi tvoří sadu klíčových vizuálů pro segment Outdoor i Travel.
Webové stránky
Poptávka webu pro novou cestovní kancelář odstartovala celý proces redesignu vizuální identity Centra outdoorových programů.
I když jsme se postupně dopracovali k výsledné podobě loga a dalších grafických prvků, byl to jen první milník na cestě k návrhu UX/UI designu dvou navzájem se doplňujících webů. Tento projekt si zaslouží vlastní článek po jejich spuštění.
Tudy na web zazitkove-zajezdy.cz
Webové stránky COP.CZ
Dvojče webu Zážitkových zájezdů využívá řadu designových prvků navržených pro cestovní kancelář. To však neznamená, že jsme hned přišli na to, v čem je očekávání zákazníků Centra outdoorových programů diametrálně odlišné od potenciálních klientů vybírajících dovolenou. I tento web byl proto v řadě ohledů výzvou a překlopení mnoho let fungujících stránek do zcela odlišné struktury bolelo.
Na okraj stačí zmínit, že programy a outdoorové zážitky určené třem zcela odlišným cílovým skupinám (školy, firmy, veřejnost) sice tvoří velmi podobné prvky, ale ke každé z těchto skupin je třeba hovořit jiným jazykem. Samozřejmě se nesmí vytratit celkový tón osobité komunikace, protože lidé kolem COPu tvoří zajímavou komunitu, a to jak na straně týmu instruktorů, tak mezi dlouhodobými účastníky akcí.
Další projekty
Máte nápad a nevíte, jak jej zrelizovat? Zavolejte, napište a přijdeme na to, jak vám můžeme být užiteční.