Výstavy a akce v Technickém muzeu
grafický design
Technické muzeum v Brně se těší velké popularitě. Mezi veřejností jsou oblíbené především tematické výstavy a sezónní akce. Klíčovým návštěvníkem těchto událostí jsou školní kolektivy, jimž se věnují lektoři muzea.
Prohlídky pro tyto skupiny zpestřují interaktivní hry a pracovní listy. Grafické provedení některých z těchto pomůcek jsme měli příležitost navrhnout v našem grafickém studiu.
Stejně tak nám byl svěřen návrh propagační grafiky nebo grafické zpracování vizuálu jedné z nedávných výstav.
leden 2020
Výtvarná dílna
Naším úkolem byl návrh plakátu pro výtvarné dílny včetně cover obrázku facebookových událostí. Podmínkou bylo zpracovat univerzální technické řešení, aby si organizátoři dílen mohli samostatně editovat obsah v navrženém konceptu.
duben 2020
Po stopách slavných vynálezců
Hra s názvem Objevná cesta doktora Elektrona měla v pandemickém období zpestřit zážitek z návštěvy. Zapojit se do ní mohl kdokoliv, určená byla ale především dětem.
„Pátrat budeme po stopách slavných vynálezců, jejichž jména stojí za objevy, které mohou najít návštěvníci přímo v muzeu,“ uvedl lektor z Technického muzea v Brně Zbyněk Rederer.
„Při zakoupení vstupenky do muzea zájemci obdrží hrací kartu, s níž se stanou tzv. muzejními pátrači. Po rozluštění první nápovědy se ‚potkají‘ s nejstaršími vynálezci jako: Johann Guttenberg, Galileo Galilei, Viktor Kaplan nebo James Watt. Chybět nebude ani Karl Benz, vynálezce prvního motorového vozu na světě, jehož vzácnou replikou se pyšní ve svých expozicích právě Technické muzeum v Brně,“ vysvětlil ještě před zahájením výstavy Zbyněk Rederer.
Pro tuto muzejní hru jsme vytvořili ilustrace objevitelů, hrací kartu s nálepkami a informační tabule v muzeu.
květen 2021
ROBOT 2020
Technické muzeum v Brně připravilo výstavní projekt k 100. výročí prvního vydání dramatu Karla Čapka R. U. R. (Rossum’s Universal Robots), kdy poprvé zaznělo slovo „robot“. Výstavu tvořilo 100 exponátů, které znázornily vývoj robotů po současnost s přesahem až do budoucnosti.
V prostorách výstavy byla připravena také interaktivní hra pro děti. K této hře jsme připravili pracovní list, do kterého měly děti zaznačit odpovědi na každou ze 13 otázek o robotice. Téma těchto otázek na každém ze záchytných stanovišť doplnily ilustrace.
V souvislosti s opatřeními proti šíření Covid-19 jsme s organizátorem výstavy museli vyřešit nelehký rébus – jak mají děti označovat správné odpovědi do pracovních listů, když jim nemůžeme půjčovat ani rozdávat propisky. Nakonec situaci zachránily kleštiček na cvakání lístků z dětské železnice, které pracovníci muzea v průběhu dne dezinfikovali.
říjen-listopad 2021
Zažij svět nevidomých
Poslední z našich nedávných prací bylo kompletní grafické zpracování vizuálu výstavy, jejímž cílem bylo upozornit širokou veřejnost na problémy a každodenní překážky nevidomých a slabozrakých. Výstava byla zahájena na Mezinárodní den nevidomých, tedy 13. listopadu 2021.
Další projekty
Máte nápad a nevíte, jak jej zrelizovat? Zavolejte, napište a přijdeme na to, jak vám můžeme být užiteční.