Opravdové Krkonoše
grafický design, marketing, content
Opravdové Krkonoše – ryzí příroda, skutečné zážitky: tak jsme pokřtili projekt, který si klade za cíl představit Krkonoše i z jiného úhlu, než je mnozí prostřednictvím médií často vnímají, tedy že Krkonoše nejsou zdaleka jen Sněžka a stezka v korunách stromů.
Klíčem k poznávání našich nejvyšších hor jsou horské boudy. Za každou z nich se skrývá zajímavá historie a je fascinující poznávat příběhy lidí, kteří boudy nejen provozují, ale mají s nimi často spojený celý svůj život. Díky boudám je možné Krkonoše, a zejména oblast národního parku, pohodlně objevovat bez nutnosti se opakovaně vracet zpátky do údolí.
Bez osobní zkušenosti by to nešlo
S destinací Krkonoše spolupracujeme od roku 2018, kdy jsme provedli analýzu tehdejšího turistického portálu před jeho plánovaným redesignem (výsledek můžete vidět na krkonose.eu). Pochopitelně to nebyl první kontakt s Krkonošemi jako takovými. S naším, více než vřelým vztahem k horám obecně, i historie poznávání Krkonoš sahá až někam k dinosaurům, respektive k epické události, kterou bylo mistrovství Evropy v MTB v roce 1995…
Daleko zásadnější kvalifikací pro kompletní zpracování projektu Opravdové Krkonoše je však naše dlouhodobé působení v alpském prostoru (viz. například práce pro zastoupení rakouského Alpenvereinu, 4 výpravy do Alp), kde je téma dálkových turistických tras jako produktu cestovního ruchu, využíváno již poměrně dlouhou dobu.
Horské boudy a přechod hor
Projekt je rozdělen na více etap. V té první, nyní dokončené, kolegyně v DMO Krkonoše – svazek města o obcí vytipovaly 10 bud, které jsou situovány v oblasti hlavního hřebene mezi Žacléřem a Harrachovem a současně nabízí možnost ubytování na jednu noc. Zodpovědně jsme všechny navštívili a rozhovory s provozovateli či majiteli kalibrovali naši představu o tom, jak přistoupit ke koncepci přechodu Krkonoš a celého záměru. Výsledkem je návrh itineráře, který zájemcům o poznání Krkonoš dává široký prostor k seberealizaci. Na rozdíl od zejména alpských dálkových tras je hustota ubytování natolik vysoká, že není problém si přechod naplánovat jako víkendovku anebo rozvolnit klidně na týden.
V každém případě má destinační společnost nyní v rukou silný nástroj, jak oslovit do jisté míry novou cílovou skupinu ve svém marketingu. Jedná se o publikum, které je mnohem senzitivnější k tématům jako je aktivní trávení volného času, udržitelnost, slow-turismus, ochrana přírody apod. A to je v kontextu jednoho z nejnavštěvovanějších národních parků světa klíčový krok.
Nové designové komponenty dávají editorům webu křídla
Protože jsme nejen romantici a milovníci hor, ale profesí marketéři a designéři, čelem jsme se museli postavit k zajímavému problému, jak takto košaté téma včlenit do již existujících webových stránek tzn. bez nové microsite. Na stránce Přechod Krkonoš můžete vidět vnořené elementy na bázi akordeonu, hlavní stránku projektu obohatil dlaždicový přehled nejzajímavějších míst hřebene hor, a kromě nového výpisu zapojených horských bud na detailu ubytování přibyl souhrnný blok nejdůležitějších informací o objektu.
Všechny tyto elementy nyní editoři mohou využívat na řadě dalších šablon napříč webem. Z našeho pohledu ve vztahu agentury a klienta se jedná o ukázkový příklad koncepčního vývoje webu přinášejícího v dlouhodobé perspektivě skutečné výsledky v optimalizaci stránek a jejich obsahu.
Konec čtení, vyrazte do hor.
Další projekty
Máte nápad a nevíte, jak jej zrelizovat? Zavolejte, napište a přijdeme na to, jak vám můžeme být užiteční.