neKonference TravelEVOlution

Klient
Travelbakers, z.s.
Realizace
05/2024 - 06/2024
Služby

branding a vizuální identita, webdesign, UX/UI, programing

Jestli se vám zdá název konference cestovního ruchu trošku dlouhý, tak to se shodujeme. S devátým ročníkem organizátorům narostla křídla a bylo jasné, že nejen s názvem bude nutné něco udělat. Navíc se zrodila myšlenka NE konference. Jak říká Pavel Pichler (zakladatel): "Forma nekonference není o tom, že sedíte, posloucháte na půl a v duchu sepisujete víkendový nákup… Kdo chce, odnese si pěknou nálož. Nálož know-how, zkušeností, nápadů, tipů, energie a elánu. Středobodem je aktivita."

Zadání pro nás tedy znělo: Zkuste rozehrát novou vizuální identitu, která má být variabilní a nadčasová, neokoukaná a dostatečně dynamická, aby zvýraznila propojování zážitků účastníků s know-how zajímavých řečníků a lektorů.

neKonference TravelEVOlution vizuální identita Koncepto

Barevné pixely a geometrické vektory

Při návrhu loga bylo prvním krokem zkrácení názvu na již používané TravelEVO a výběr výrazného fontu Monoska. Jeho geometričnost je odkazem na brněnskou architekturu. V Brně však žijeme dostatečně dlouho na to, abychom uměli ocenit především zdejší bohatý kulturní a společenský život.
 

Lidé se neustále přesouvají z místa na místo, koncentrují se a zase rozcházejí, atmosféra města má pozitivní vibe, během dne i večera se dynamicky mění.
 

Tyto myšlenky jsme nad mapou Brna přenesli do motivu heatmapy, který vizuálu dodává emoce, zážitky a energii pohybu. Kombinace barevně výrazného motivu a geometrické typografie komunikuje základní hodnoty značky: objevování dobrodružství a inspirování se trendy a zkušenostmi v cestovním ruchu. To vše je patrné na vizuálních prvcích, jako jsou bannery, plakáty, ale třeba i kelímky na kávu.

Konzistence versus flexibilita

Kreativní slogany vycházející z vlastního názvu neKonference, jako neOkoukaná, neTradiční, neOpakovatelná, neObyčejná, podtrhují celý koncept.

Kromě základní verze loga jsme vytvořili ještě další varianty s formátem akce a termínem konání. Podstatné je, aby grafická podoba loga TravelEVO zůstala v průběhu let stabilní, ale současně aby se v dalších ročnících mohl měnit typ mapy a s ní i doplňkové prvky dle tématu.

Značka tak stojí na pevných základech, ale zároveň je dostatečně flexibilní i do budoucna.

neKonference TravelEVOlution vizuální identita Koncepto
neKonference TravelEVOlution vizuální identita Koncepto
neKonference TravelEVOlution vizuální identita Koncepto

Modrá je dobrá

V základu je vizuální identita TravelEVO založena na sytě modré barvě doplněné dynamickými heatmapovými efekty. Tomu odpovídá i zatónování fotografií osob a míst. Stejně jako TravelEVO propojuje lidi s nadšením pro cestovní ruch, i doplňkový grafický prvek se spojuje z jednoho čtverce na dvojici či trojici čtverců. Tvarově vychází z písma Monoska a jeho účelem je oživit podkladovou plochu. Existuje v bílém, modrém i lineárním provedení. Tento prvek nabývá na významu při užití na různých propagačních materiálech, včetně visaček či tištěného programu.

TravelEVO může začít

Troufáme si tvrdit, že jsme vytvořili hravou, výraznou a neokoukanou vizuální identitu, která má drive a umožňuje rozmanité možnosti v aplikaci do reálného užití. Těšíme se, že TravelEVO zůstane nejen konferencí, ale i zážitkem, který inspiruje a propojuje lidi z cestovního ruchu a věříme, že nový vizuální styl dodá akci další dimenzi a přinese svěží vítr do její komunikace.

Aktuální dění kolem konference sledujte na facebooku či na webových stránkách.

Web neKonference

neKonference TravelEVOlution vizuální identita Koncepto

Další projekty

Případová studie
Případová studie
Případová studie
Koncepto, reklamní agentura a grafické studio, Michael Pokorný
Pojďme vytvořit něco skvělého společně

Máte nápad a nevíte, jak jej zrelizovat? Zavolejte, napište a přijdeme na to, jak vám můžeme být užiteční.

Michael Pokorný