neKonference TravelEVOlution
branding a vizuální identita, webdesign, UX/UI, programing
Jestli se vám zdá název konference cestovního ruchu trošku dlouhý, tak to se shodujeme. S devátým ročníkem organizátorům narostla křídla a bylo jasné, že nejen s názvem bude nutné něco udělat. Navíc se zrodila myšlenka NE konference. Jak říká Pavel Pichler (zakladatel): "Forma nekonference není o tom, že sedíte, posloucháte na půl a v duchu sepisujete víkendový nákup… Kdo chce, odnese si pěknou nálož. Nálož know-how, zkušeností, nápadů, tipů, energie a elánu. Středobodem je aktivita."
Zadání pro nás tedy znělo: Zkuste rozehrát novou vizuální identitu, která má být variabilní a nadčasová, neokoukaná a dostatečně dynamická, aby zvýraznila propojování zážitků účastníků s know-how zajímavých řečníků a lektorů.
Barevné pixely a geometrické vektory
Při návrhu loga bylo prvním krokem zkrácení názvu na již používané TravelEVO a výběr výrazného fontu Monoska. Jeho geometričnost je odkazem na brněnskou architekturu. V Brně však žijeme dostatečně dlouho na to, abychom uměli ocenit především zdejší bohatý kulturní a společenský život.
Lidé se neustále přesouvají z místa na místo, koncentrují se a zase rozcházejí, atmosféra města má pozitivní vibe, během dne i večera se dynamicky mění.
Tyto myšlenky jsme nad mapou Brna přenesli do motivu heatmapy, který vizuálu dodává emoce, zážitky a energii pohybu. Kombinace barevně výrazného motivu a geometrické typografie komunikuje základní hodnoty značky: objevování dobrodružství a inspirování se trendy a zkušenostmi v cestovním ruchu. To vše je patrné na vizuálních prvcích, jako jsou bannery, plakáty, ale třeba i kelímky na kávu.
Konzistence versus flexibilita
Kreativní slogany vycházející z vlastního názvu neKonference, jako neOkoukaná, neTradiční, neOpakovatelná, neObyčejná, podtrhují celý koncept.
Kromě základní verze loga jsme vytvořili ještě další varianty s formátem akce a termínem konání. Podstatné je, aby grafická podoba loga TravelEVO zůstala v průběhu let stabilní, ale současně aby se v dalších ročnících mohl měnit typ mapy a s ní i doplňkové prvky dle tématu.
Značka tak stojí na pevných základech, ale zároveň je dostatečně flexibilní i do budoucna.
Modrá je dobrá
V základu je vizuální identita TravelEVO založena na sytě modré barvě doplněné dynamickými heatmapovými efekty. Tomu odpovídá i zatónování fotografií osob a míst. Stejně jako TravelEVO propojuje lidi s nadšením pro cestovní ruch, i doplňkový grafický prvek se spojuje z jednoho čtverce na dvojici či trojici čtverců. Tvarově vychází z písma Monoska a jeho účelem je oživit podkladovou plochu. Existuje v bílém, modrém i lineárním provedení. Tento prvek nabývá na významu při užití na různých propagačních materiálech, včetně visaček či tištěného programu.
TravelEVO může začít
Troufáme si tvrdit, že jsme vytvořili hravou, výraznou a neokoukanou vizuální identitu, která má drive a umožňuje rozmanité možnosti v aplikaci do reálného užití. Těšíme se, že TravelEVO zůstane nejen konferencí, ale i zážitkem, který inspiruje a propojuje lidi z cestovního ruchu a věříme, že nový vizuální styl dodá akci další dimenzi a přinese svěží vítr do její komunikace.
Aktuální dění kolem konference sledujte na facebooku či na webových stránkách.
Další projekty
Máte nápad a nevíte, jak jej zrelizovat? Zavolejte, napište a přijdeme na to, jak vám můžeme být užiteční.