Magazín KULT*
Branding a vizuální identita , UX/UI design, marketingová strategie
KULT*je součástí brněnské scény již od roku 1999 . Ve svých začátcích měsíčník mapoval dění v Brně ve velmi stručné podobě. Kdo v té době studoval, dobře ví, jak ale byl užitečný přehled klubové scény v časech bez internetu.
KULT* se postupně rozšiřoval také o rozhovory a recenze vybraných představení, v posledních letech v něm čtenáři nalezli celou řadu dalších témat ve formě článků a upoutávek.
Doba však přináší nové výzvy a k bontonu dnes patří kvalitně vedené sociální sítě, e-mailové newslettery, tedy publikování zpráv z kulturního a společenského života nejlépe v reálném čase.
V roce 2021, tedy ještě za covidové paralýzy kulturní scény, jsme s vydavatem magazínu zahájili práce na zcela nové grafické podobě tištěné verze a především na moderním webovém portálu.
Redesign loga a vizuálního stylu
Cílem zpracování moderní vizuální identiy magazínu KULT* je opětovné navázání kontaktu s publikem ve věku, k němuž patří intenzivní kulturní a společenský život.
Základním jednotícím prvkem je hvězdička, kterou jsme nahradili původní zbytečně agresivní vykřičník. Přece jen jsme si ujasnili, že název KULT je zkratkou slova kultura, kultum, což nám právě hvězdička pomáhá vysvětlit.
Deformované litery jména KULT symbolizují proměnlivost kultury jako takové, její nejednozačnost, proměnlivost v místě i době. Zvlnění evokuje hravost a živost.
Základní barevnost značky tvoří dvě barvy, které doplňuje rozšířená paleta doplňkových barev a jejich odstínů.
Ani KULT* nežije ze vzduchu
Bohužel i v kulturní a mediální scéně zásadní roli hraje ekonomika. Nový mediakit byl tedy skvělou příležitostí uplatnit v plné šíři nový vizuální styl, odkomunikovat filozofii práce s obsahem magazínu, webu a e-mailových newsletterů a především navrhnout životaschopný obchodní model založený na důkladném využití nových médií vedle klasické printové verze magazínu.
Magazín KULT* větší, moderní, atraktivní
Formát magazínu se zvětšil na 200 x 260 mm. Konečně se součásí designu stává i prázdné místo. Vzdušnější layout a velké fotografie přispívají k atraktivnímu vzhledu a mnohem příjemnějšímu čtenářskému zážitku. Postupně přibudou i nové rubriky a další typy obsahu, což ovšem leží na bedrech redakčního týmu.
A co říkáte obálce? Dokážete ji na první pohled identifikovat?
Web je moderní, čtivý a plně responzivní
Co je základem úspěšného redesignu webu? Důkladná analýza původního a znalost publika, pro které píšeme. Do začarovaného kruhu však vstoupíme v případě, že původní web zastará natolik, že má analytika obrovská bílá místa. Web jsme proto zpracovali ve verzi, na které si ověříme celou řadu hypotéz a teprve postupně dojde ke zdokonalení konverzních scénářů. I pro samotnou redakci magazínu se otevírá bezbřehý oceán možností, jaký obsah publikovat. To máte fotogalerie, videa, nové rubriky...
Naším hlavním cílem bylo zpřehlednit orientaci ve článcích, rozhovorech, recenzích a jednotlivých tématech. Stejně tak k věci patří i plynulé procházení obsahem, aby čtenář intuitivně pokračoval v čtení dalších a dalších a dalších a dalších stránek.
Vizuální styl v praxi
Není to jen web a tištěný magazín, kde se s vizuálním stylem značky setkáváme. KULT* by měl stále trošku šokovat a publikum svojí „drzostí a provokativností”. Rebelii proto neskrýváme a nebojíme se být poněkud výstřední.
Merkatilní tiskoviny mají vzhled pochopitelně uměřený, přesto zajímavý, využívající v plné šíři možnosti typografie i barevnosti.
A teď je nejvyšší čas se zanořit do víru událostí v Brně.
Další projekty
Máte nápad a nevíte, jak jej zrelizovat? Zavolejte, napište a přijdeme na to, jak vám můžeme být užiteční.