Koncepto reklamní agentura a grafické studio – LIVINGSTONE

Cestovní kancelář LIVINGSTONE

Klient
LIVINGSTONE
Realizace
12/2013 - 01/2021
Služby

vizuální identita, marketingová a obchodní strategie, UX/UI design, on-line marketing

Na českém trhu zaujímá CK Livingstone v nabídce mimoevropských destinací přední postavení. Filozofie firmy se naprosto vymyká standardním cestovním kancelářím, marketingová strategie je zcela originální.

Mimo atraktivních zájezdů podpoře značky slouží i velkolepé výstavní projekty, cestovatelské festivaly a celá řada aktivit spojených se jménem cestovatele Rudy Švaříčka.

Koncepto reklamní agentura a grafické studio – LIVINGSTONE

Redesign katalogu zájezdů

V roce 2017 CK Livingstone redesignovala logo a webové stránky. Naše studio bylo osloveno modernizací tištěného katalogu.

Jeho dosavadní podoba přetrvala takřka 10 let, což znamená, že velká část kancelářského týmu ani jinou verzi nepamatuje, a jak to v podobných situacích bývá, odvaha změnit zažitou podobu se hledala dlouho. Ovšem rozdíl v úrovni grafického zpracování ve srovnání s konkurenci začínal být natolik markantní, až nezbylo než se pustit do práce a pro sezónu 2018 připravit parádní katalog v novém hávu. 

Koncepto reklamní agentura a grafické studio – LIVINGSTONE

Obálka katalogu je naprosto zásadní. Tato minimalistická verze sklidila ve srovnání s verzemi z předchozích let nadšení. Očím nazdobené krasavice neuniknete!

Zprvu panovalo přesvědčení, že na obsahových stranách prezentujících zájezdy vlastně „nic“ nového vymyslet nelze. Limitujícím faktorem totiž byla délka textů. Dali jsme si za cíl zlepšit přehlednost, čitelnost a maximálně povýšit estetickou úroveň. Takže šlo především o zjednodušování a čištění.

Typografii jsme se sice snažili podřídit grafice nového webu, ale pro odstavcové texty jsme byli nuceni zvolit jiné, na šířku úspornější písmo. Odstraněním podbarvení stránek se zlepšila čitelnost a lépe vynikly fotografie.

Veškeré technické informace jsme agregovali na jedno místo, pro odlišení kontinentů a typu zájezdů jsme použili pouze jednu barvu a infografiku, se kterou se pracuje také na webových stránkách.

Modernizací prošly také orientační mapky.

Velikost ani pozice všech objektů (především fotografií) není fixní. Podle délky textů můžeme pracovat s jejich počtem i velikostí.

Toto ocenil zejména klient, protože autoři nebyli nuceni ohýbat své dílo do rigidní šablony, ale naopak se layout stránky flexibilně přizpůsobil množství informací.

Obálky

Než do slibně rozjeté práce vstoupila pandemie Covid-19, i v letech 2019 a 2020 jsme pokračovali v konceptu graficky výrazných obálek katalogů, jimž dominoval motiv exotiky reprezentovaný zajímavou tváří. 

Výstavní projekty

Magický Himálaj

Magický Himálaj je největší autorská výstava svého druhu ve Střední Evropě. Je obrazem 27 let putování cestovatele Rudolfa Švaříčka do oblasti Himálaje. Během roku 2017 byly tisíce exponátů instalovány ve třech podlažích Technického muzea v Brně. Návštěvníci měli možnost si projít příběhem nejvyšších hor planety a exotických zemí v jeho podhůří. Při zajištění propagace a produkce se ke slovu dostal každý člen našeho týmu.

Koncepto reklamní agentura a grafické studio – LIVINGSTONE

Vizuální identita, od loga po webové stránky

Prvním krokem byl grafický návrh hlavního vizuálu výstavy. S předpokladem použití od bilboardu po webové bannery byl jednoznačný důraz kladen na čitelnost a jednoznačné sdělení.

Vizuál výstavy byl postupně přepracován snad do všech možných rozměrů a velikostí. Pro výlep a distribuci jsme připravili návrhy plakátů ve formátu A1-A4, letáku velikosti DL pro roznos do schránek. Outdoorovou reklamu výrazně podpořily bilboardy a tzv. horizonty na nejdůležitějších komunikacích v brněnském intravilánu.

Pro putovní výstavu byly vytvořeny také nové webové stránky jako modifikace předchozího výstavního projektu Tajemná Indonésie, a proto je opět navržen a provozován v redakčním systému Wordpress – magickyhimalaj.cz

Instalace polepů v budově Technického muzea včetně navigačního systému uvnitř výstavy

Tajemná Indonésie - TAMTAMY ČASU

Projekt Tajemná Indonésie prezentuje historické materiály největších "es" cestování: dvojice Jiří Hanzelka, Miroslav Zikmund a Miloslav Stingl. Přináší také rozsáhlé výsledky práce Rudolfa Švaříčka, který se věnuje neznámým etnikům a dobrodružným výkonům v nitru ostrova. Kostru vizuálního stylu výstavy jsme převzali od klienta na začátku roku 2014. Za použití daných fotografií a barev jsme provedli "přijatelný" facelift propagace při zachování její podstaty. Výstava putuje po České republice, instalace je vždy na několik měsíců. Proto web i tiskoviny musí umět reflektovat změnu lokality.

Webové stránky tajemnaindonesie.cz byly redesignovány v roce 2016 s využitím redakčního systému Wordpress.

Koncepto reklamní agentura a grafické studio – LIVINGSTONE

Festivaly a cestovatelské večery

GO KAMERA

Festival patří ke špičce v České republice. V našem studiu byla navržena vizuální identita následně aplikovaná ve všech klíčových propagačních materiálech. Jako agentura se podílíme nejen na grafických výstupech, ale zajišťujeme také marketingovou komunikaci s publikem na sociálNích sítích, v ulicích města Brna i ve významných brněnských institucích a médiích. Završením týdnů příprav je potom i produkční zajištění festivalu v kongresovém centru BVV Brno.

Spolupráce na ročnících 2014 - 2015 - 2016 - 2017 - 2018 - 2019 - 2020

Webové stránky gokamera.cz byly redesignovány v roce 2019.

Koncepto reklamní agentura a grafické studio – LIVINGSTONE
Koncepto reklamní agentura a grafické studio – LIVINGSTONE
Koncepto reklamní agentura a grafické studio – LIVINGSTONE
Koncepto reklamní agentura a grafické studio – LIVINGSTONE

Cestovatelské středy v Národním muzeu

Cestovatelské středy v Národním muzeu jsou unikátním projektem CK Livingstone. V moderovaných besedách cestovatel Ruda Švaříček představuje zajímavé osobnosti v atraktivním prostředí Národního muzea. Večery mají příjemnou atmosféru, chvíle zde bývají výjimečné. Webové stránky v roce 2014 pro tento projekt byly vůbec prvním společným dílem. Od roku 2014, kdy byly spuštěny, prošly řadou úprav, až nakonec v roce 2021 jejich éra skončila a klient web převedl na jiný systém.

Na web navazují další grafické práce a on-line marketing. 

Koncepto reklamní agentura a grafické studio – LIVINGSTONE

Cestovatelské čtvrtky v divadle Husa na provázku

I v Brně se stále něco děje. Ve spolupráci s divadlem DHNP probíhají během zimy již po dlouhá léta tradiční cestovatelské večery. K jejich propagaci pochopitelně patří plakáty, letáky a čím dál důležitější sociální sítě.

Koncepto, reklamní agentura a grafické studio, Michael Pokorný
Pojďme vytvořit něco skvělého společně

Máte nápad a nevíte, jak jej zrelizovat? Zavolejte, napište a přijdeme na to, jak vám můžeme být užiteční.

Michael Pokorný