Alpenverein OEAV.CZ
firemní identita, marketingová a obchodní strategie, full servis reklamní agentury
Kancelář OEAV.CZ reprezentuje již od roku 1998 rakouský alpský svaz Alpenverein v České republice. Služby spojené se členstvím a pojištěním využívá více každoročně více než 10 000 osob.
Chceme být jedničkou na trhu
Koncepto zajišťuje kompletní marketingový servis včetně návrhu a realizace marketingové a obchodní strategie, se kterou jsme v roce 2011 převrátili na ruby do té doby stagnující obrat a celkovou pozici firmy na trhu. Unikátní prodejním argumentem je velké množství benefitů a slev, které mohou členové registrovaní kanceláří OEAV.CZ využívat v rámci ročního členského poplatku.
K průběžně poskytovaným službám patří: strategie, branding, design, tvorba obsahu, správa sociálních sítí, e-mailing, PPC.
Logo a vizuální identita
Vizuální styl Alpenvereinu se opírá o precizní logomanuál vytvořený 150. výročí založení svazu a dodaný jeho centrálou v Innsbrucku. V praxi dostávají jednotlivá zastoupení v grafické tvorbě poměrně volnou ruku a tak i naše grafické studio navazuje na práci rakouských kolegů. Základem práce jsou však striktní pravidla nakládání s logem, barevnou škálou, písmem a dalšími, přesně definovanými prvky.
Ročenka Alpenverein
V roce 2018 jsme se vytvořili první edici reprezentativní brožury obsahující desítky stran článků ze světa hor doplňujících informace o rakouském alpském svazu Alpenverein a členském servisu v České republice. Jednalo se o nejrozsáhlejší propagační tiskovinu v historii firmy OEAV.CZ.
Od té doby vychází ročenka pravidelně. Kancelář OEAV.CZ takto obsáhlým materiálem důstojně prezentuje vlastní značku Alpenverein, své nadstandardní služby a současně také celou řadu obchodních partnerů z tuzemska i alpských zemí. Vedle oficiálních turistických kanceláří Rakouska, Švýcarska, Slovinska a Jižního Tyrolska se na obsahu podílí i další destinace.
Vedle designového konceptu stojíme především za obchodním modelem. Každoročně pracujeme se zahraničními destinačními agenturami a ostatními autory na vlastním obsahu – články nejen překládáme, ale postupně přibývá fotografií a textů, které vznikají na základě našich novinářských cest.
Naši grafici navrhli moderní vzhled a vybrali také offsetový papír, kterým vystupujeme ze zažitého modelu “leská-matná křída”. Hmatový vjem je totiž dalším prvkem, kterým lze výrazně ovlivnit celkový dojem z výsledného díla.
Ročenka tak spolu s webovými stránkami tvoří klíčový propagační nástroj, o který se opírá celá marketingová strategie klienta.
Webové stránky OEAV.CZ
Hned v prvním roce provozu redesignovaného portálu byla zcela rozptýlena obava, zda se takto nákladná investice vyplatí. Díky korektní responzivitě a SEO optimalizaci vrostla organická návštěvnost o téměř 30% a rostoucí podíl v návštěvnosti webu sledujeme dosud! Důležitá jsou však absolutní čísla. Kdo by nechtěl web, jehož návštěvnost se za 2 roky zdvojnásobí?
Web má dvě hlavní části. Jedna je určena k prezentaci vlastního produktu, kterým je členství/pojištění Alpenverein a navazující registrační formuláře propojené s rozsáhlou databází a administračním systém všech zákazníků. V tomto oboru byla revoluční především implementace platební brány pro okamžitou úhradu objednané služby.
Druhou, stále obsáhlejší, část webu tvoří články a aktuality, bez nichž by se neobešla celá marketingová a komunikační strategie, využívající e-mailing a sociální sítě přivádějící do webu potenciální zájemce o produkt a služby klienta.
Marketingová strategie
Přelomovým okamžikem byl rok 2010, v němž padlo rozhodnutí vypracovat zcela nový marketingový plán a komunikační strategii souběžně s modernizací celého procesu odbavení zákazníka. Následovaly nemalé investice do nových webových stránek, obchodních prostor a celkově do propagace, v níž je využíván rozsáhlý mix tištěných a elektronických médií.
Marketing se přesunul především do světa on-line. Systematicky pracujeme s klíčovými slovy při tvorbě obsahu webu a SEO optimalizaci stránek. Logicky na tuto činnost navazují strukturované PPC kampaně modifikované podle sezóny.
Ideálním marketingovým kanálem jsou sociální sítě využívané jak pro placené kampaně, tak k budování vztahu s naší komunitou. Velice účinným nástrojem jsou e-mailové newslettery.
Efektivní je také prezentace Alpenvereinu na veletrzích, festivalech a jiných outdoorových eventech.
Motivační program a komunita
V prvních letech jsme kladli důraz zejména na akvizici nových zákazníků, postupem času však nabylo na významu budování vztahu s komunitou. Vedle obsahu webu a sociálních sítích propojujeme značku, publikum a strategické partnery také v reálním světě.
Pod značkou Festival DOHOR! (detail ročníku 2019) organizujeme cestovatelské večery, každý člen Alpenvereinu registrovaný kanceláří OEAV.CZ může využívat bohatou nabídku výrazných slev k nákupům v řadě outdoorových prodejen a e-shopů.
Od roku 2017 pravidelně pořádáme také velkou celoroční fotosoutěž, pro kterou jsme do webu implementovali nový modul pro upload a prezentaci snímků, včetně možnosti hlasování veřejnosti.
Sortiment s logem alpské protěže
Interiér prodejny na adrese Údolní 57 v Brně po rekonstrukci navozuje atmosféru horské chaty. Stylové prostory slouží nejen jako kontaktní místo Alpenvereinu, ale pořádají se zde tematické přednášky a cestovatelské besedy, je provozována outdoorová půjčovna a zákazníci si mohou vybírat z řady praktických doplňků. Na prvním místě jsou to originální trička a další produkty ve vlastním designu. Sortiment prodejny dále tvoří podrobné turistické mapy Alp, ale i řada knižních průvodců, publikací a dalšího zboží.
V roce 2019 jsme ve spolupráci s vydavatelstvím Freytag & Bendt zřídili i vydejní místo e-shopu a zákazníci zde mají možnost si osobně vybrat z několika set mapových a knižních titulů značek F&B, Rother, KČT, Shocart, Jota a dalších.
Výstavy a prezentační stánky
V roce 2015 jsme v prostorách Österreich Institutu Brno a na cestovatelském festivalu Kolem světa v Praze instalovali putovní výstav u BergAuf zapůjčenou z muzea Alpenvereinu v Innsbrucku.
Kancelář OEAV.CZ se formou registračního místa anebo prezentačním stánkem pravidelně účastní také veletrhů Life!, GO a Regiontour, festivalů Obzory, Kolem světa, GO Kamera a dalších.
Další projekty
Máte nápad a nevíte, jak jej zrelizovat? Zavolejte, napište a přijdeme na to, jak vám můžeme být užiteční.