Krkonoše od Koncepto, reklamní agentura a grafické studio

Krkonoše

Klient
Krkonoše
Realizace
06/2018 - 07/2020
Služby

UX/UI, programing

Krkonoše jsou bezesporu jednou z nejvýznamnějších turistických destinací v České republice. Proto byla zásadním argumentem pro redesign turistického portálu zejména absence responzivity, tedy praktická nepoužitelnost webu na mobilních zařízeních.

Stejně tak je ale důležitá orientace ve stránkách a prioritizace témat obecně, neboť typický uživatel vyhledává zcela jiný typ obsahu, než tomu bylo v době zprovoznění původní verze.

Krkonoše od Koncepto, reklamní agentura a grafické studio

Vstupní analýza a zpracování zadávací dokumentace

U webových projektů tohoto rozsahu je jedinou možností, jak úspěšně dospět k cíli, rozsfázování na dílčí etapy:

1 – zpracování vstupní analýzy a auditu dosavadních webových stránek z pohledu struktury, obsahu, chování návštěvníků a návštěvnosti vč. vizuální analytiky. Ideální je situace, kdy současně s analýzou webu proběhne také rozbor marketingových aktivit.

2 – vypracování zadávací dokumentace pro stanovení předběžného rozsahu projektu, rozpočtu na redesign webových stránek a stanovení harmonogramu navazujících etap.

Krkonoše od Koncepto, reklamní agentura a grafické studio

UX/UI: struktura webu a typových šablon

Ve spolupráci s týmem zadavatele jsme zpracovali návrh nové navigační a obsahové struktury. Výstupem je wireframe všech typových stran a komponent webu a podrobná technická dokumentace. 

Krkonoše od Koncepto, reklamní agentura a grafické studio
Krkonoše od Koncepto, reklamní agentura a grafické studio

UX/UI: návrh a implementace grafického stylu

V době návrhu webu  destinace pracovala s vizuálním stylem, který vznikl před více než 13 lety. To znamená, že nemělo smysl se zabývat jeho implementací do nového webu. Na druhé straně zpracování nového vizuálního stylu v době tvorby návrhu webu nebylo vůbec možné očekávat. Designer se tedy ocitnul v mírně patové situaci. Celkové grafické pojetí je nakonec poměrně minimalistické a otevírá možnost eventuálně aplikovat prvky nového vizuálu v budoucnu.

Barevné schéma má dvě verze – pro letní a zimní sezónu, třetí verze je určena pro microsite Svazku města a obcí Krkonoš.

Výstupem této etapy projektu jsou šablony všech typových stran, grafický návrh navigačních prvků a jednotlivých komponent. Neméně důležitá je také sitemap webu a detailní technická dokumentace sloužící jako podklad pro stanovení rozpočtu a harmonogramu poslední etapy projektu, kterou je programing a nasazení do ostrého provozu.

Programing

Po technické stránce byl pro nás portál Krkonose.eu přelomovým projektem i z toho důvodu, že jsme poprvé v takové míře do jednoho webu implementovali množství modulů a funkcionalit, které jsou pochopitelně konfigurovány zvlášť pro zobrazení na mobilu a velkém monitoru.

Můžeme si například povšimnout zdánlivě jednoduchého prohlížeče fotogalerií, ale i třeba propojení s mapami.cz, předpovědí počasí yr.no či portálem holiday.info. Zajímavá je také funkce zásobníku oblíbených stránek s možností je odeslat e-mailem.

Programátorskou výzvou byl také import více než 1200 stránek z původního webu, stejně jako nastavení redirektů dřívějších URL adres.

Klobouk ovšem smekáme před týmem editorek stránek, které věnuji několikaměsíční úsilí naplnění webu novými texty a fotografiemi. Tři jazykové mutace budou lahůdkou nakonec. 

Turistický portál Krkonoše

Krkonoše od Koncepto, reklamní agentura a grafické studio

Další projekty

Případová studie
Vydejme se společně na cestu za pohádkovými hrady, pískovcovými skalními městy, malebnými vyhlídkami, kde čas plyne pomalu jako voda v...
Případová studie
Jestli se vám zdá název konference cestovního ruchu trošku dlouhý, tak to se shodujeme. S devátým ročníkem organizátorům narostla křídla a...
Případová studie
Od doby, co je v České republice opět možné svobodně podnikat, se rodinná firma Účetnictví Hubáček stará o účetnictví podnikatelů a firem...
Koncepto, reklamní agentura a grafické studio, Michael Pokorný
Pojďme vytvořit něco skvělého společně

Máte nápad a nevíte, jak jej zrelizovat? Zavolejte, napište a přijdeme na to, jak vám můžeme být užiteční.

Michael Pokorný